۱۳۸۷ آذر ۱۳, چهارشنبه


آمریكا برای اولین


بار،
شركتهای عمده نفتی رژیم

آخوندى را در لیست تحریمها قرار داد





تحريم شركتهاي نفتي رژيم توسط آمريكا
تحريم شركتهاي نفتي رژيم توسط آمريكا



آمریكا در ادامه سلسله تحریمهای خود علیه رژیم آخوندی، برای اولین بار شركتهای عمده نفتی رژیم را در لیست تحریمها قرار داد. دفتر نظارت بر داراییها در وزارت خزانهداری آمریكا در بیانیهیی اعلام كرد:
شرکت ملی نفت ایران، شرکت بازرگانی بینالمللى نفتیران با مسئولیت محدود و شرکت بازرگانی نفتیران سارل را به‌عنوان نهادهایی که تحت مالکیت یا تحت کنترل دولت ایران قراردارند، مورد شناسایی قرار داده و اسامی این شركتها را به فهرست شركتهایی كه مشمول مقررات تحریم هستند میافزاید. گنجانیدن شرکت ملی نفت ایران، شرکت بازرگانی بینالمللى نفتیران با مسئولیت محدودو شرکت بازرگانی نفتیران سارل به فهرست تحریمها، برای نخستین بار بیانگر افزوده شدن موسسات غیر مالی به این فهرست میباشد.
دفتر نظارت بر داراییها در وزارت خزانهداری آمریكا معاملات بازرگانی با نهادهای تحت مالکیت یا تحت کنترل دولت ایران را صرفنظر از محل فعالیت این نهادها، یا محل ثبت آنها، ممنوع میسازد. اکثر معاملات با شعبات این نهاد ها نیز صرفنظر از محل فعالیت آنها، یا محل ثبت آنها ممنوع است.
وزارت خزانهداری آمریكا در بیانیه خود میافزاید:
شرکت بازرگانی بینالمللى نفتیران با مسئولیت محدود یکی از شعبات شرکت ملی نفت ایران است که در انگلستان ثبت شده و دارای شاخههایی در جرسی و جزایر چنل در انگلستان است. شرکت بازرگانی بینالمللى نفتیران با مسئولیت محدود به نو به خود دارای شعبهای به‌نام شرکت بازرگانی بینالمللى نفتیران سارل، است که در سوییس به‌ثبت رسیده و در همان کشور نیز قرار دارد. ممنوعیتهای جدید معاملات با شرکت ملی نفت ایران، شرکت بازرگانی نفتیران و شرکت بازرگانی سارل، در هرنقطه ای از جهان را منع میکند.
رژیم آخوندی امروز در رسانههای خود، تحریمهای جدید آمریكا را «برنامهیی برای فلج كردن شركتهای ایرانی» توصیف كرد و نوشت: آمریكا دامنه تحریهما را به همه فعالیتهای تجاری و مالی ایران كشانده تا اقتصاد جمهوری اسلامی را با مشكل روبه‌رو كنند.
سایت سركرده سابق سپاه پاسداران با عنوان «برنامهیی برای فلج كردن ایران» نوشت:
وزارت خزانه‌داری آمریكا اعلام كرد كه شركتهای عمده نفتی ایران نیز در لیست سیاه تحریمهاى اقتصادی قرار گرفتند.
بنا بر این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریكا در بیانیه‌ای كه در سایت این وزارتخانه منتشر كرد، بنا بر نظر دفتر نظارت بر داراییهای این وزارتخانه اعلام كرد: ‌ شركت تجاری «نفتیران» و شركت «سارل» از شركتهایی هستند كه بهدلیل وابستگی و ارتباط با ایران، در لیست تحریهما قرار گرفته‌اند.
سایت سركرده سابق سپاه پاسداران مدعی شد: این در حالی است كه با این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریكا، شركتهای تجاری گوناگونی كه در آمریكا مشغول به فعالیت بوده و مرتبط با شركتهای مالی و تجاری ایران هستند، نیز آسیب جدی دیده و دچار افول اقتصادی می‌شوند.
این منبع حكومتی افزود: رویه اخیر دولت آمریكا به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده است كه در لوای برخورد با شركتهای دولتی ایران و برخی فعالیتهای خاص تجاری جمهوری اسلامی، دامنه تحریهما را به همه فعالیتهای تجاری و مالی ایران كشانده و اقتصاد جمهوری اسلامی را با مشكل روبه‌رو كند.

-----------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: