۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

---------------------------------------------------------------------------


پیام شاهزاده رضا پهلوی


در مورد


شرایط مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف


۷ امرداد ماه ۱۳۸۸




هم میهنان عزیزم

بنظر می رسد گروهی از مسئولین عراقی با پشتیبانی رژیم جمهوری اسلامی،عملیاتی را برعلیه اردوگاه اشرف انجام داده اند که در این برخورد بین نیروهای عراقی و ساکنین اردوگاه، تعدادی از ایرانیان کشته و بسیاری نیز زخمی شده اند.


در این موقعیت ما باید به مسئولین عراقی یادآور شویم که هیچ انسانی را نمی توان به خاطر عقاید سیاسی و تعلقات مذهبی اش از حق انسانی و حمایت قانونی محروم کرد . مهم تر از همه، هیچ پناهنده ای را نمی توان به کشور اصلی اش مسترد کرد اگر استردادش، وی را معرض شکنجه، رفتار بی رحمانه، و مجازات های غیرقانونی و غیرانسانی قرا ر دهد و یا سرنوشتش را دادگاه هایی تعیین کنند که تابع مقررات بین المللی ناظر بر حقوق بشر و آئین دادرسی کیفری پذیرفته شده در جامعۀ بین المللی نباشند.

هم میهنانم،

با توجه به کارنامۀ سیاه سی سالۀ رژیم جمهوری اسلامی در نقض و تجاوز مستمر به حقوق بشر، و به ویژه با توجه به رفتار وحشیانه و هولناک آن نسبت به شهروندان بی گنا ه ایرا ن د ر رویدادهای اخیر ، تردید نمی توان کرد که سرنوشت مجاهدین بازگردانده شده به ایران نیز کم از سرنوشت دیگر مخالفان رژیم نخواهد بود.

با توجه به این واقعیات و چنین ملاحظات است که انتظار دارم که دولت عراق اجازه ندهد اعضای مجاهدین ساکن اردوگاه اشرف ناخواسته به رژیم جمهوری اسلامی تحویل داده شوند.


رضا پهلوی
---------------------------------------
سپاس از میهن دوستی، درایت، هوشمندی و صمیمیت شاهزاد رضا پهلوی
بیانیۀ شاهزاده رضا پهلوی دردفاع از حقوق انسانی هم میهنان بیدفاع ما در شهر اشرف که از روز سه شنبه،ششم مردادماه،مورد یورش وحشیانه ی مزدوران عراقی تحت امر خامنه ای جنایتکار قرار گرفته اند،یکبار دیگر ژرفای میهن دوستی،درایت ،هوشمندی و صمیمیت شاهزادۀ گرامی را به نمایش گذاشته و نشان از احساس مسئولیت عمیق و تعهد بی شائبۀ ایشان در دفاع از حقوق همۀ ایرانیان دارد.
کیانوش رشیدی
علی اکبر رشیدی
هشتم مرداد ماه 1388
----------------------------------------
درخواست فوری از شاهزاده رضا پهلوی!

شاهزاده گرامی!
با درودهای فراوان!

نیروهای سرکوبگر رژیم دست نشانده به "شهر اشرف" در عراق یورش برده و بسیاری از هم میهنان ما را زخمی و دستگیر کردند. چند تن از این هم میهنان هم اکنون در کما بسر می برند.
شاهزاده گرامی!
احتراما از شما درخواست دارم این یورش گزمگان رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی به "شهر اشرف" و ساکنانش را محکوم کنید و همۀ توان خود را برای قطع این یورش بکار ببرید.

با احترام

کیانوش رشیدی
ششم مردادماه 1388
-------------------------------------

نامۀ سرگشاده به شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلویدر ارتباط با یورش وحشیانۀ نیروهای عراقی به شهر اشرف!
سروران گرامی،
با درود.
چنانکه آگاهی دارید،نیروهای نظامی،امنیتی و پلیس عراقی،در راستای انتقام گیری از شکست آشکار رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در برابر جنبش آزادیخواهانۀ مردم ایران، و در چارچوب توافقات ننگین و ضدایرانی میان رژیم خونریز جمهوری اسلامی و دولت عراق،با زیرپا گذاشتن ابتدایی ترین موازین و قوانین شناخته شدۀ بین المللی،از امروز حملات وحشیانه ای را علیه هم میهنان بیدفاع ما در شهر اشرف آغاز نموده،تنی چند از آنان را بقتل رسانده،شمار زیادی را زخمی ساخته و برخی از آنان را ربوده و به نقاطی نامعلوم انتقال داده اند.
ناگفته پیداست که با این یورش وحشیانه و ضدانسانی، که بی تردید با سفارش مستقیم گردانندگان خون آشام رژیم جمهوری اسلامی انجام گرفته و هردم بر دامنه و شدت آن افزوده می شود،جان هم میهنان بیدفاع ما در شهر اشرف عراق در معرض خطری بس جدی قرار گرفته است.
به مانند یک ایرانی هوادار پادشاهی، از شما سروران گرامی می خواهم که در چارچوب دفاع از آزادی،دمکراسی،حقوق بشر و حقوق یکایک هم میهنان شریف و آزاده ی ما در درون و برون از مرز، از جایگاه والا، نفوذ و اعتبار شناخته شدۀ ملی و جهانی خویش بهره گرفته و هر آنچه را که در توان دارید،برای پایان دادن به این یورش وحشیانه و نجات جان هم میهنان بیدفاع ما در شهر اشرف عراق انجام دهید.
با احترام
علی اکبر رشیدی
ششم مردادماه ۱۳۸۸
-----------------------------------------
خبر فوری!
حملۀ مزدوران عراقی به "شهر اشرف" در عراق!
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در میهن ما، ایرانی ها را می کشد.
مزدوران رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، با نقاب نیروهای پلیس رژیم دست نشانده در عراق، امروز ششم مرداد ماه، به اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در شهر اشرف یورش بردند و این شهر را به خاک و خون کشیدند.
هم میهنان!
فریاد اعتراض خود را به رژیم دست نشانده در عراق اعلام کنید.
با اعتراض به دولت آمریکا، با اعتراض به رژیم دست نشانده در عراق به یاری ایرانیان در شهر اشرف بشتابیم.
کیانوش رشیدی
ششم مردادماه 1388
---------------------------------------------------------------------------

اطلاعیه های سازمانها،احزاب و شخصیتهای سیاسی
در محکومیت یورش وحشیانۀ مزدوران عراقی به شهر اشرف
به دریا دلان توفان آشنا
جمشید پیمان ، 9 ـ 5 ـ 1388
ای عاشقان سفر کرده در وادی های پر خطرای وداع گفته گان با کام و نازای آب دیده شدگان در کوره های سوزان آزمایش های دشوارای ناخدایان کشتی های خشم بادبان ازخونای معیارهای سربلندی ، عـیـاران آزادگیای بر پاکنندگان بارو های شرف در قحطستان انسانای مجاهدان شهر شرف ، اشرفاگر همه ی ابرهای جهان ، خون ببارند، بیانگر یک از صد هزار آن چه که در این سال ها بر شما رفته است ، نخواهد بود .اگر توانمندان جهان ، آنان که سکه هایشان را با خون شما آزادگان برٌاق کرده اند ، در دالان های تاریک هزارتوی شرم ، پنهان شوند ، وقاحتشان همچنان آشکار می ماند ، باز هم گند دست و دهان آلوده به ننگشان ، مشام جهانی را می آزارد .
ای میراث داران حسین !
در این چند روز دیدیم که حرمله های روز گار ما به فرمان ابن زیاد های نوین، چگونه پیکرهایتان را تیر باران کردند. ما دیدیم که شمرهای عهد خلیفه های غاصب پسامدرن چگونه آب را از شما مضایقه کردند و فر یاد یاحسین ، یا مظلوم تان را با گلوله پاسخ دادند و بر لبهای حسین گویتان چوب کوبیدند. ما دیدیم که دهان های هل من ناصر ینصرنی تان را پر خون کردند. ، در غروب عاشورای جدید ، دیدیم که چگونه بر خیمه هایتان هجوم بردند و آنها را ویران کردند. ما پیکر های عباس و علی اکبر تان را دیدیم . ما ایستادگی ها و خروش های زینب هاتان را مشاهده کردیم . و ما دانستیم که شعار کلٌ یوم عاشورا و کلٌ ارض کربلا ، امری واقعی ، ملموس و انکار ناشدنیست . ما باور مان شد که؛ و کلٌ مجاهدین حسین . آری ، دیدیم و باورمان شد که در شهر زخم خورده ی اشرف ، هر مجاهدی یک حسین است.هر چند که هوشیاران روزگار می دانستند که هر به صفت، مجاهد خلقی ،یک حسین است که فریاد می زند اگر آزادی به خون های ما افراشته می گردد ، پس ای تیر های کین و نفرتِ دشمنان آزادی، بر ما ببارید.
ای شریف ترین ها ، ای پاک باخته ترین ها ، ای شما معنی حقیقی ایثار در کتاب فرهنگ انسان ! مرا ببخشائید ، ببخشائید به خاطر تنگ حو صلگی هایم ، به خاطر کوتاه بینی هایم ، به خاطر درجا زدن هایم در استدلال های حسابگرانه ی سود جوئی های ثمن بخسی ام ،مرا ببخشائید به خاطر قضاوت های شتابناکم ، به خاط سرزنش های احمقانه ام و دلسوزی های کاسبکارانه ام. مرا ببخشائید ، زیرا هنگامی که دیدم لشکر تحت فرمان نوری المالکی و ، البته با اشاره ی خامنه ای ، بر شما تاخت و به خاک و خونتان کشید ، در دل گفتم خوب نکردید که سالها پیش اشرف را وا ننهادید و همچون من و " من " ها به ساحل امن کوچ نکردید.
ای اشرفیان ، مرا ببخشائید که نفهمیدم شما مجاهد خلقید ، نفهمیدم که شما برای ضیافت به اشرف نرفته بودید ، نفهمیدم که شما روز نخست که پای در این راه نهادید ، پیش از هر کار از جان دست شستید و در راه جانان ، آزادی مردم ایران ، سر در کف دست نهادید . مرا ببخشائید که در سالروز فروغ جاویدان و در سالگرد کشتار همگانی زندانیان سیاسی به فرمان خمینی ، بر شما خرده گرفتم که چرا با جانتان بازی می کنید. ای مجاهدان ، ای راست قامتان در جهانی که همه را خمیده و گردن کج می خواهند ، ای کسانی که چهل و چند سال است ثابت کرده اید که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است ، ای باشرف ترین با شرف ها ، مرا ببخشید که ایده آل های شما را که همگی انسانی و به خاطر انسان هستند ، به سخره گرفتم و جاماندن ها و گریز پائی های خودم را برای شما تجویز کردم ، شمائی که مفهوم خدشه ناپذیر این کلام سعدی هستید :
من نه آن باشم که روز جنگ بینی پشت منآن منم کانـدر مـیـانِ کشتـه هـا بینی سـری
ای پرچمداران عزت و آزادگی ، مرا ببخشائید که فکر میکردم شما هم می توانید مانند من عهد بشکنید و آزادی را فدای زنده ماندن کنید .ای مجاهدین خلق ، ای پاسداران حرمت ارزش های انسانی ! می دانم که آنچه شما کرده اید در گام نخست برای کسب آزادی و رهائی مردم ایران بوده است. میدانم که در ازای این ایثارتان از کسی چیزی نخواسته اید و نمی خواهید. من این را دیروز ، یک بار دیگر هنگامی تجربه کردم که یکی از خواهران مجاهدم که در اثر یورش وحشیانه سربازان نوری المالکی مجروح شده بود ، با صدای پر از دردش خطاب به جهانیان گفت : جانم فدای مردم ایران . آری ای شرف داران شهر شرف ، شما جاودانه می مانید ، نه برای ثبت در تاریخ ، نه برای باز گو شدن در قصه های باز ماندگان ، نه برای کسب افتخار ، آری شما جاودانه می مانید ، همچون خـورشیـد که انسان را رو شنی و زندگی ببخشید . درود بر شما ، درود بر شما روزی که زاده شدید و روزی که مفهوم انسانیت را تجسم بخشیدید و روزی که هیچ چیز را برتر از آزادی انسان ندیدید و آزادی را با هیچ چیز دیگر معامله نکردید .
-------------------------------
دیگر نوشته ها و اطلاعیه ها:
اتحاد جمهوری خواهان ایران: حمله به مجاهدین خلق در عراق را محکوم می کنیم!
هیئت تحریریه سایت سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر):برخورد ضدانسانی حکومت عراق با مجاهدین خلق را قویا" محکوم می کنیم!
پیام پرنس رضا پهلوی در مورد شرایط مجاهدین خلق دراشرف ...
بیانیەی دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران دررابطه با حادثه اردوگاە مجاهدین خلق در عراق
سازمان چریکهای فدائی خلق: هجوم جنایتکارانه ارتش عراق به نیروهای مجاهدین محکوم است
هشدار سازمان‌های حقوق بشر در مورد وضعیت مجاهدین خلق
کانون نویسندگان ایران(در تبعید) حمله به قرارگاه اشرف را محکوم می کند

حزب توده ایران حمله نظامی به نیروهای مجاهدین خلق در عراق را محکوم می‏کند!
حزب توده ایران تهاجم نیروهای پلیس و شبه نظامی عراقی به پایگاه «اشرف» و کشتن و زخمی کردن تعداد زیادی از ساکنان پایگاه را شدیداٌ محکوم می نماید و از دولت عراق می خواهد که در چارچوب مسئولیت های بین المللی خود مانع از هرگونه برخورد خشونت آمیز با اعضاء و هواداران مجاهدین بشود. ما سازمان ملل متحد را فرا می خوانیم که بر طبق میثاق‏نامه های ژنو و قوانین بین المللی در قدم اول امنیت جانی و در مرحله بعد و بطور عاجل امر انتقال ساکنان پایگاه را به کشورهای امن با مشورت با آنان و نمایندگانشان فراهم نمایند.
بر اساس گزارش رسانه های عمومی جهان نیروهای پلیس و انتظامی عراق در روز سه شنبه 6 مردادماه با حمله به پایگاه «اشرف»، محل اسکان و اقامت 3400 تن از نیروهای وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران، سعی به اشغال و تامین کنترل کامل خود بر آن نمودند. نیروهای عراقی با استفاده از بولدورز و ماشین آلات ساختمانی سنگبن به تخریب دروازه های ورودی و دیوارهای حصار اطراف پایگاه اقدام نمودند.
بر اساس اخبار موجود تعدادی از هواداران و اعضای مجاهدین که به اعتراض برخاسته و در مقابل این اقدام تحریک آمیز و خشونت آمیز مقاومت کردند، توسط نیروهای عراقی به قتل رسیده و بیش از 300 نفر از آنان زخمی شده اند.مسئله تعیین تکلیف ساکنان پایگاه «اشرف» و سرنوشت نیروهای وابسته به سازمان مجاهدین خلق در چند سال اخیر و پس از اشغال عراق و سرنگونی رژیم صدام حسین همیشه مطرح بوده است. این مسئله در ماه های اخیر و از زمان امضاء توافق نامه امنیتی بین عراق و ایالات متحده در دی ماه 1387بصورت حادتری مطرح بوده است. متاسفانه سیاست های کشورهای درگیر در این رابطه و منجمله جمهوری اسلامی ایران، دولت عراق و ایالات متحده آمریکا قبل از اینکه متوجه حل این معضل انسانی و پیدا کردن راه حلی انسانی برای این مسئله باشد، متوجه تصفیه حساب های تاریخی، پیشبرد اهداف دیپلوماتیک- سیاسی و امتیاز گیری بوده است. اعضاء و هواداران مجاهدین در این میان بیشتر به مثابه وجه المصالحه مورد توجه بوده اند.
حزب توده ایران تهاجم نیروهای پلیس و شبه نظامی عراقی به پایگاه «اشرف» و کشتن و زخمی کردن تعداد زیادی از ساکنان پایگاه را شدیداٌ محکوم می نماید و از دولت عراق می خواهد که در چارچوب مسئولیت های بین المللی خود مانع از هرگونه برخورد خشونت آمیز با اعضاء و هواداران مجاهدین بشود. ما سازمان ملل متحد را فرا می خوانیم که بر طبق میثاق‏نامه های ژنو و قوانین بین المللی در قدم اول امنیت جانی و در مرحله بعد و بطور عاجل امر انتقال ساکنان پایگاه را به کشورهای امن با مشورت با آنان و نمایندگانشان فراهم نمایند. حزب توده ایران حواستار حل معضل همه اعضاء و هواداران مجاهدین خلق ایران که در پایگاه «اشرف» گرفتار شده اند، از طریق مذاکره و به صورت انسانی و مسالمت آمیز می باشد.
کمیته مرکزی حزب توده ایران
7 مردادماه 1388

هیچ نظری موجود نیست: