۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه


دهم امرداد ماه 1388


هم میهنانم،
آزادی خواهی، داد جویی مهر به همنوع و سر فرو نیاوردن در برابر زور و ستم،همواره از برجسته ترین ویژگی های تمدن ایرانزمین بوده است. جنبش آزادی خواهی امروز شما نیز، که سبزی و خرمی روح ملی را به عنوان نماد آن برگزیده اید،در عین یگانگی و بی همتایی اش، ادامۀ درخشان ترین رویدادهای تاریخ ملی ماست.
ایرانیان،
امروز، ایران ما در یکی از حساس ترین دوران تاریخی اش به سر می برد.و همبستگی، در کنارپافشاری بر والاترین اصول ،همچون مردم سالاری،بردباری، عدم خشونت، و جدایی دین از حکومت،یک ضرورت شمرده می شود. ما،همگی،در یک آزمون بزرگ تاریخی به سر می بریم،و من شکی ندارم که از آن با همدلی و هم اندیشی یکدیگر پیروز و سرفرازتر از همیشه برون خواهیم آمد.

عزیزانم،
جنبش سبز دموکراسی خواهی،از آن یکایک فرزندان آزادیخواه ایران است.این جنبش، جنبشی است فرای این و یا آن پسند سیاسی باور دینی و یا هرامر ویژه و جدا کنندۀ دیگر .

این جنبش در گوهراش، همانگونه که پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان ایرانزمین و سرود ملی مرزپر گهر،برایند همۀ تاریخ ماست، چکیده ای، از لحظه لحظۀ عرق ریزان روح ملی.
همان گونه که این پرچم به هیچ حزب، گروه یا نظام سیاسی ویژه ای تعلق ندارد،و فارغ از هر باور دینی و جهت گیری سیاسی از آن همۀ ایرانیان است، همان گونه که سرود پرشکوه مرزپر گهر،به هیچ دستۀ عقیدتی و دستگاه فکری ویژه ای تعلق ندارد و سرودی است برآمده از ژرفنای جان یکایک ما،جنبش سبز آزادگی نیز، فصل مشترک همۀ ماست، بی هیچ مرز و استثنایی.
هم میهنانم،
من عمیقا بر این باورم که پرچم شیر و خورشید نشان ایرانزمین،در کنار سرودملی و سبزی جنبش زیبا و پر شکوه شما،می توانند سه ضلع جدایی ناپذیریک مثلث واحد باشند.هرگز فراموش نکنیم، ما، همگی یکی هستیم و رمز پیروزیمان نیز، نهفته در همین یگانگی است.ایران را، آبادتر از همیشه، با هم باز خواهیم ساخت.


خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی

هیچ نظری موجود نیست: