۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

مرگ برای عشق!


و


عشق برای زندگی!


نامه ای کوتاه به شهبانو فرح پهلوی


شهبانو فرح پهلوی به همراه بانو ناهید پرسون، سازندۀ فیلم "من و شهبانو"

ترانۀ "شهبانو" با صدای ستار:


شهبانوی مهربان و گرامی!

با درودهای فراوان.

ساعت 2 بامداد امروز شنبه هفتم شهریورماه 7031 ایرانی(1388 تازی)سرگرم تماشای فیلمی بودم. آنگاه که بانوی بازیگر نقش نخست فیلم، بخاطر عشق بدست نیامده، تصمیم به قطع رگ دست خویش گرفت و درست هنگامی که چاقو را بر روی رگ دست خود قرار داد، چون دلم نمی خواست این صحنه را ببینم، کانال تلویزیونی را عوض کردم. بر روی صفحۀ تلویزیون چهرۀ مهربان، اما غمگین شما را دیدم.

برنامۀ تلویزیونی "فونیکس"(Phoenix)که از آلمان پخش می شود، فیلم" من و شهبانو" ساختۀ خانم "ناهید پرسون" را نشان می داد،گویا ده دقیقه از شروع فیلم گذشته بود. ناگفته پیداست که از دیدن فیلم در کانال دیگر که در آن از مرگ برای عشق به دست نیامده سخن می گفت دست کشیدم و فیلم "من و شهبانو" را تا آخر نگاه کردم که در آن از عشق برای زندگی سخن رفته است:از عشق شما به پادشاه زنده یاد ما، از عشق شما به مردم و میهن ما، از عشق شما به فرزندانتان.

با دیدن فیلم و بویژه آن هنگام که بانوی کارمند رستورانی در پاریس به شما می گوید:" شهبانو! من شما را بیش از سی سال پیش دیدم، از آن هنگام تا کنون تغییری نکرده اید!"، بیاد روزی بهاری در سال 6099 ایرانی( برابر با سال 1356 تازی) ، آنگاه که شما مهمان شهر ما "ساری" و بویژه هنگامه ای که برای بازید کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری، مهمان ما جوانان آن هنگام بودید، افتادم.

شما در آن روز بهاری، به میزی که من و سه نفر دیگر نشسته بودیم، پیوستید. در کنار ما نشستید و مهربانانه با ما سخن گفتید. از وضعیت تحصیل مان پرسیدید و دربارۀ درخواست هایمان از شما، پرسش ها کردید.

گفتۀ بانوی کارمند آن رستوران در بارۀ شما درست است:

"شهبانو! شما هیچ تغییری نکرده اید!".

شما همواره شهبانویی مهربان و میهن دوست بوده و هستید.

بدبختانه ساعت پخش فیلم"من و شهبانو" بسیار دیروقت بود. شاید شبکه" فونیکس"، فیلم را در هنگامه ای دیگر پخش کرده باشد و یا در آینده دوباره در ساعتی مناسب آن را پخش کند.

باور دارم هر بینندۀ نیک اندیش، چه ایرانی و چه غیر ایرانی این فیلم را ببیند، علیرغم آنکه بانو "ناهید پرسون" سازندۀ آن، در بخشی می گوید:"با آشنا شدن با شهبانو، دوستی تازه یافتم، اما هیچگاه از پادشاهی پشتیبانی نخواهم کرد"،دیدگاهی وارون پیدا خواهد کرد و اتفاقا پشتیبان پادشاهی در میهن ما خواهد شد.


شهبانوی گرامی!

شاد، تندرست و پیروز باشید!


کیانوش رشیدی

هفتم شهریورماه 7031 ایرانی(1388 تازی)

یاد شهرم از دل پنهون نمی شه.....


زنده یاد "ویگن دوردوریان"





هیچ نظری موجود نیست: